Dumma mig



Jag var en klantig gubbe idag när jag skulle fota denna skylt som upplyste om att här är yttre gränsen för orienteringsområdet. Jag täckte skylten precis när den unga orienteringstjejen sprang utanför banområdet. Hon upptäckte det på kartan och vände sig om till mig efter ett 20-tal meter och sa - Ursäkta men... Jag upplyste henne och pekade åt rätt håll igen. Så gubben ordade upp det strax efter, men... Dumma mig!

Dessutom blev det 7,1 km i snabb takt från hemmet över Ymer friluftsområde vidare till Kype friluftsområde och ned till Borås centrum och bussen hem.

Ett bidrag till Skyltsöndag

Kommentarer

  1. Aha du är ute och ränner runt ��, trevligt Tony ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får försöka hålla gubben någorlunda i trim.

      Radera
  2. Vilken ledsen skylt du visar, aldrig sett någon liknande. Och så du ställer till det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite därför jag fotade den, lite fööör ledsen för en kul orientering.

      Radera
  3. Hahaha! Oooops, ja vad gör man inte för Skyltsöndag eller för att få en bra bild. Kul att det ordnade sig för tjejen och du kunde peka henne åt rätt håll igen. Det som är roligast med ditt suveräna bidrag är såklart att gubben på bilden ser aningen ledsen ut, och att du fick ihop det till rubriken "Dumma mig" - snacka om dubbel succé här idag.

    Tusen tack för skyltningen och länken:-) Häls SoF!

    PS. Tycker det är toppen att även du har blivit biten a Skyltsöndag:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa var att tjejen kom med på bilden, lite tråkigt att jag inte fattade att hon inte såg den innan hon var förbi.

      Radera
  4. Vilken perfekt kombination av bild och rubrik! Men vilken ledsen figur på skylten, den skulle inte jag vilja mötas av om jag var trött efter att ha letat mig fram enligt en karta. En glad gubbe skulle vara mer uppiggande om jag var trött och förvirrad i skogen :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer