Straffet kom direkt



Somliga straffar Gud direkt...” sa alltid min svärmor.

Jag hade tänkt skriva ett ”bitter gammal gubbe”-inlägg på Instagram om gapiga, snoriga, gråtande barn i den offentliga miljön och på caféer nu under sportlovet, kontra min lugna behagliga tillvaro och fikastund här vid köksbordet.

Jag hade laddat upp med GT, bananbakelse, svart kaffe och så en snabb bild för inlägget, innan fikastunden kan börja.

Sekunden senare då jag tar en bit av bakelsen stöter jag omkull muggen... Jodå, kaffe över bordet, duken, stolsöverdraget, mattan, jeansen, strumpor, tröjan och bananbakelsen.
Så nu sitter jag här i t-shirt och kallingar.
Tvättmaskinen är igång, mattan i badkaret, stolsöverdraget avsköljt, duken i handfatet.
Dessutom tryckte jag in den kaffeindränkta bakelsen i munnen över diskbänken, utan kaffe till.
Så jag skall inte längre förfasas och stressas av tjuriga gråtande, högljudda barn i den offentliga miljön. Och varför sportlov med föräldrarna skall spenderas i stadskärnan i affärer och caféer...

Att fika hemma i lugn och ro är sååå mycket stressigare. ”Somliga straffar Gud direkt...”

Frugan däremot stannade och fikade på ett café, lugnt och skönt tydligen, hon skickade en bild...

Kommentarer

  1. Hahaha! Kan inte låta bli att skratta här. För jag tycker som du vad gäller skränande barn/ungdomar på caféer. Har bloggat om just det idag också. Men, och det är ett stort MEN - har också märkt att man uppenbarligen med ålderns rätt är mera benägen att stöta till saker. Undrar varför;-) Så jag har lärt mig den hårda vägen och ställer allt med flytande innehåll minst en armlängd ifrån mig. Både hemma men speciellt på restaurang och café.

    SvaraRadera
  2. Kul att kunna roa mina besökare ;-)
    Inte så roligt klockan 11 i förmiddags dock :-(

    SvaraRadera
  3. och pg är fortfarande bitter ser jag ;-)
    den är god denna bakelse jag tog min första semla igår på lasarettet tänkte jag skulle vänta till fettis dagen enligt rutinen men jag kunde inte låta den vara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite bitter låter han allt.

      Radera
  4. Tänk vad en enkel fikastund kan jävlas! Ett annat ordstäv som passar i sammanhanget kan vara: "Det blir aldrig som man har tänkt sig!".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det passar precis lika bra.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer