Skalman


Long time No see ⌚️ Idag var det dags att plocka fram min gamla klocka och göra ett batteribyte. Under många år i arbetet hade jag klockor i bilen - iPad - iPhone - Laptop allt detta som yrkesredskap. Då kändes det onödigt att också ha en klocka på armen så den plockades av för många år sedan och efter det har den legat i en låda.
Nu som pensionär skulle jag absolut inte behöva den, men istället för att plocka upp iPhonen ur fickan och fodralet för att hålla koll på fika- mat- sov- och busstider, då fick det bli så här. 😉😊


På min iPhone spelas denna: Betty Davis The Columbia Years 1968-69

Kommentarer

  1. fint armbandsur
    jag använder inte heller armbandsur sedan lång tid tillbaka
    dom ligger i en låda här hemma
    kom ihåg att jag hade en casio en gång i tiden med en inbyggd miniräknare i klockan eller på klockan
    man fick ta hjälp av en penna för att komma åt dom små knapparna på den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Under åttiotalet kom en del häftiga digitala prylar.

      Radera
  2. Vilket fint, gammalt, hederligt armbandsur. Har ju ungefär likadana tekniska pryttlar som du, men armbandsur har jag aldrig övergivit. Så himla enkelt att bara lyfta på armen och kolla klockan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det enkelt, nu är det bara att få in rörelsen och framförallt tanken på att klockan sitter på armen :-)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer