Missbruk


Under många år trodde vi att det bara var i Sverige som man lagstiftade om allsköns förbud - Jävla förbudssverige, kunde man se och höra. Under senare år har vi förstått att så inte alls är fallet, vi ser och läser om flera demokratiska länder som har gått mycket längre.
Senaste är detta förbud från Italien - Förbud mot spelreklam.

Jag kan ta och tolerera mycket av olika reklam i medierna. Dock har jag oerhört svårt för den aggressiva spelreklamen, där under många år den skulle vinklas som om det var manligt och macho att satsa och spela bort pengar. Där männen som fanns i just spelreklamen skulle vara macho och smått aggressiva i sin framtoning.
Nu känner jag att det blivit ett snäpp värre då folkkära och kända idrottskvinnor och män medverkar i spelreklam, jag förstår inte hur de tänker. Så jag hoppas på ett snabbt förbud av spelreklam i all media i Sverige.

Kommentarer

  1. Och detta i Sverige där enarmade banditer förbjöds 1979. All denna reklam för spel- och bettingsajter står mig också rakt upp i halsen. Tycker det är tragiskt att till och med Zlatan ställer upp för en sådan. Gamla rävar som Glenn Hysén behöver kanske pengarna, men Zlatan som fortfarande är aktiv. Usch!

    SvaraRadera
  2. håller helt med dig
    jag är så trött på denna spelreklam och jag förundras över hur den kan få fort go i denna utsträckning som den gör

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt! Bedrövligt helt enkelt med spelreklam. Jag känner till flera fall där människor inte rår om kläderna på kroppen. Det gjorde mig så ont en gång då en arbetskollega kom i skänkta byxor som var två nummer förstora och ett snöre som livrem... (jag träffade på honom förra veckan) han har repat sig lite... skulle till Tallinn på pokerturnering snart (suck)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer