Målsättning


Min målsättning var inte stor under 2018, utan var att jag skulle avaktivera mitt Facebookkonto under 2018, anledningar som jag angav var dessa.
"Jag går in på mitt sextioandra levnadsår och vad fyller det för behov att synas på sociala medier för mig, knappt något om jag skall vara ärlig. Varken mina barn eller deras nära finns på dessa medier, så att hålla kontakten med dem där finns inte. Det jag gör då och då är att lägga ut några av mina egna bilder, men varför skall jag göra det när jag har blogg till det. 
Det mest tråkiga är att jag efter några minuter på Facebook känner en viss irritation av det jag ser i flödet, varför skall jag då klicka mig in där."
Under sommaren avaktiverade jag självsäkert, men föll tillbaka efter någon vecka av ett par anledningar och kanske var jag inte riktigt mogen.

Nu har det gått någon månad sedan jag på nytt avaktiverade kontot, och nu kan jag ärligt säga att jag är helt klar med Facebook.
Ingen abstinens och ingen saknad och jag tror att mina vänner på facebook känner likadant. ;-)


Kommentarer

  1. snygg bild !
    jag avaktiverade mitt instagram på nyårsdagen alltså den 1/1 och som jag brukar göra varje gång den 1/1 :-)
    men än nära bekant till mig hade lagt ut en bild på insta som dom ville att jag skulle se
    ja då var det aktivt igen mitt instagram
    få se om det är aktivt nu till nästa 1/1 2020 :-)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle absolut vilja kunna göra detsamma men jag jobbar ju med sk*ten så jag får vackert vänta haha :P
    Men visst saknar vi alla mr Tony, och som tur är kan man alltid komma hit eller ses på HG.
    Ha det bäst så ses vi mannen :)

    SvaraRadera
  3. Nja, JAG kan nog sakna en o annan kommentar! Å andra sidan förstår jag och respekterar ditt beslut och om du tänker om så - Välkommen tillbaka! (fast det är ju inte säkert att Larsson finns kvar ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer