Lurar



Jag hörde på morgon-TV just nu att nedladdning/streaming av ljudböcker har ökat och att erotiska berättelser är särskilt populärt att lyssna på i sina lurar. Nu man behöver man inte skylta med bokomslaget framför sina medresenärer under kollektivtrafikresan.

Jag kan notera att väldigt många av alla kollektivtrafikresenärer använder hörlurar av något slag. Troligtvis är de kopplade till en ljudkälla med musik eller kanske just en ljudbok. Men någon kanske bara använder omslutande hörlurar främst som ljuddämpning av andra resenärerna oförmåga att dämpa sina samtal till rimlig nivå.

Jag använder sedan lång tid tillbaka mer eller mindre osynliga ljuddämpande öronproppar för att stänga ute (o)ljudet. Det gör att jag kan slappna av och njuta av resan och inte störas av medresenärerna.

En kvinna jag känner sammanfattade på ett bra sätt några orsaker till varför hon igår köpte ett par hörlurar [Länk].

Kommentarer

  1. snygg detalj bild !
    annars så har jag svårt med ljudböcker varför vet jag inte, kanske därför jag aldrig vart intresserad av att läsa böcker
    I mina hörlurar är det endast 100% musik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyssnar inte heller på ljudböcker (än så länge).

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer