House of Knowledge och Textile Fashion Center

Igår tog jag tag i min tanke om att ge mig ut på stan och fota när det blivit mörkt ute. Senast jag gjorde det mer ihärdigt var nog under 90-talet. Denna gång rörde jag mig runt Högskolan, Textile Fashion Center och Kongresshuset där var det upplyst och vackert. Första vändan gav mersmak och jag fick lite inspiration, nu får jag se om Borås har tillräckligt med platser för att få variation på bilderna.



Med mig var min Sony Nex-6 och zoomen Sony SEL 16-50mm OSS, jag tyckte att vidvinkelläget på zoomen passade fint och för att vara ett relativt billigt objektiv tycker jag den levererade riktigt bra bilder direkt ur kameran.

Kommentarer

  1. ...the sculpture is wonderful, night shots are something that rarely do.

    SvaraRadera
  2. fint !
    detaljerna kommer fram på ett finare sätt i mörker
    här hemma så har jag inte så många detaljer att fota längre varken i ljus eller mörker

    SvaraRadera
  3. Det jag har sett av Borås sedan flera år som läsare av dina bloggar visar att staden absolut har en massa att erbjuda för din natt- eller dagfotografering. Du levererade just nu ett smakprov. Kul att du också använder en "Sonny", och din klarar ju av nattfotografering briljant, vilket inte min gör. Bilderna är helt suveräna - dregel, dregel.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.