Rude Kulle i Tvärred

Det blev en biltur/fotoutflykt under fredagsförmiddagen. Denna gång var målet de fina små vägarna utmed sjön Åsunden på Tvärredsidan. Utan att det var planerat blev fikastunden på utsikten Rude Kulle med fin vy över en (liten) del av Åsunden där fanns också ett par bord och bänkar uppsatta. Det var faktiskt första gången jag var uppe på Rude Kulle trots att min hemby ligger några kilometer härifrån. Som jag sagt innan så finns det mycket kvar att utforska i sitt närområde (det gäller nog oss alla), och nu när pensionen är här försöker jag utforska just närområdet.


Bilden - 3000px bred
På panoramabilden lite i utkant till vänster ligger samhället Marbäck.

Kommentarer

  1. ...thanks for exploring and taking me along to this beautiful spot. Where are we off to next?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I hope Google translate get it right. Sometimes I see that the translate don't match one or two Swedish word right.

      Radera
  2. så vacker plats
    fina bilder

    SvaraRadera
  3. Vacker plats och fina bilder skrev han där ovan, och jag kan inte annat än att hålla med :)
    Tror att det finns många guldkorn att hitta i sitt närområde. Har ju bott på lilla Malta i 18 år nu men än finns det många platser kvar att utforska, mycket har vi upptäckt tack vare min Basenji Fanny ������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är extra trevligt att utforska i närområdet.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.