Vi gör Norsholm på 20 minuter

Pizzeria Roxen, ICA Brasken, Kapten Billes Vardrarhem, Slusscafét, Bondromantik Loppis, Munkbodagården, Göta kanal, Södra stambanan, Minigolf, Motala ström, Camping, Småbåtshamn, sjön Roxen.
Jag gillar att stanna till i små samhällen och småstäder när vi är ute på en roadtrip. Bara kolla runt lite grand och se vad som finns i de centrala delarna. Så gjorde vi också i Norsholm då vi reste på de mindre vägarna söderut efter ett besök i Stockholm.

Tåget saktar in före Norsholm där Göta kanal korsas på en öppningsbar klaffbro. Norsholm är en gammal östgötsk järnvägsknut, men numera degraderad till linjeplats.




Bilder från 2018-08-09.

Kommentarer

  1. en fin samling bilder, gillar också att du gjorde dom i svart vitt

    SvaraRadera
  2. Gillar inte svart-vitt i vanliga fall, men för den här nostalgitrippen var det ett perfekt val. Det var ju verkligen ett steg tillbaka i tiden, förutom den moderna bussen och några nya skyltar. Sedan fick jag faktiskt googla var Norsholm låg någonstans. Nu vet jag det också.

    SvaraRadera
  3. Man glömmer ibland hur snyggt det blir i svartvitt!

    SvaraRadera
  4. Roligt att få ta del av era små utflykter och se delar av små lantliga samhällen som jag själv aldrig besökt. Tycker bilderna gör sig fint i svartvitt fast jag blir ju alltid liten nyfiken på hur de skulle se ut i färg. Fast den sista ska vara och är och förblir svartvit ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väl också mer för färgbilder, men ibland kan det vara kul med att bryta av lite i flödet.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.