Jag och min kamera - En stilstudie

Ni ser en gubbe som mer och mer börjar återgå till att fota i skog och mark. Men det är ganska krävande att vara en skogsmulle.

Man blir våt och smutsig - Man får balansera på såphala stenar i en bäck - Man måste krypa i mer eller mindre onaturliga ställningar - Man måste skaffa walkingskor, regnställ, stövlar, keps - Man bör/måste köra långa slutartider - Man måste ha kameran på stativ eller stabilt underlag - Man kommer att slå i kameran i olika hårda material (redan gjort) - Man slinter och slår sig i jakt på udda vinklar.
När man som bäst behöver vinklingsbar display har man nyligen sålt den kameran.
När man som bäst behöver sitt gamla trebensstativ har Walkaboutsweden redan skruvat fast sin kamera på det.

Men som skogsmulle får man frisk luft, man får lite kondition, man rensar hjärnan, man får ta itu med nya motiv och situationer... det blir kort sagt lite roligare att fota igen.


Foto Walkaboutsweden

Kommentarer

  1. Haha..vilken härlig läsning och ett underbart bildbevis på livet som Skogsmulle :)

    Gillar det sista positiva stycket med avslutning ".. det blir kort sagt lite roligare att fota igen." Vilket betyder att vi får fortsätta att ta del av dina bilder. Tack för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och så kul att du gillade texten.

      Radera
  2. Det var en kul tolkning av det hela och många måsten :-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Nu vet jag varför jag aldrig kommer att bli en fotobloggare och varför jag "bara" har en liten pocketkamera. Med andra ord så lever jag upp till min image som asfaltbonde;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer