Till containern

Under ett antal år hittade jag många kameror på loppisar. Äldre analoga kameror som jag inte kunde motstå att köpa för någon eller några tior.
Samlingen växte och som det ofta är så växer den lite för mycket tills det blir en något för stor ansamling i lådor och förråd istället för några fina reliker på en hylla.
Jag tror många av oss som har lite för framträdande samlargener känner igen sig, det gäller vad man än har för intressen och börjar samla på.
Under första halvåret i år sålde jag några stycken fullt fungerande på Blocket till yngre personer som ville börja fota analogt.
Nu finns det ett gäng på bänken i garaget som jag rensat ut som inte håller att samla på längre, några har slutat fungera då de stått på hyllan, mekaniska kameror bör motioneras. Dessutom börjar vissa batterisorter som dessa kameror använde fasas ut och då fungerar inte ljusmätarna längre.
Idag åker jag ned med dem till återvinningscontainern, men några skulle nog fungera som alternativ till hammare eller slägga, Canon FT på bänken där till exempel.
Jag har ibland använt dessa kameror här på bloggen i kategorierna: Jag och min kamera eller Medans ölen skummar av

Kommentarer

  1. en fin samling !
    är det inte en bella 66 som står i bakgrunden på dia maskinen
    nu är det längesedan jag var ut och lufta mina analoga hus
    men jag brukar tomm köra dom i mellan åt så dom inte ska bli tröga av sig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer