I dessa smartphonetider


Det jag reagerar på i dessa dagar är hur oskyddat människor placerar sina smartphones. Att vi inte skulle ha våra plånböcker i bakfickan för att fresta ficktjuvar har vi fått oss itutat sedan barnsben. Men jag ser dagligen smartphones i bakfickan på både kvinnor och män, dessutom har vi ofta smartphonefodral med både körkort och bankkort. Kanske är det en generationsfråga, men jag vet inte om det är det.

För man kan säga att denna kvinna här under tänkt ett varv extra, den som försöker norpa denna smartphone gör sig troligen skyldig till fler anklagelser än ficktjuveri.

Kommentarer

  1. En intressant iaktagelse! De på övre bilderna kan ju hur lätt som helst bli av med sina smarta fånar. Till skillnad från tjejen under som var smart nog att kunna slå två flugor i en smäll ;)

    SvaraRadera
  2. It makes so much sense to protect something that carries so much information about one's self. By the way... I like the colours in the first photo.

    SvaraRadera
  3. Fler bilder från huvudstaden ser jag. Gamla stan? Götgatan? Vi drack en öl på Götgatan idag, och jag tyckte precis samma sak som du. Hur dum kan man egentligen vara, speciellt att ha alla kreditkort i samma fodral som mobilen i bakfickan.
    Älskar sista bilden! Bra att ha en kamera med zoom, eller hur;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Götgatan överst till höger, de andra två i Gamla stan. Zoom är bra ibland :)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.