Börjes Konditori i Osby

Börjes konditori är kanske ett måste om man är fikasugen och är i Osby. Börjes startade 1951 i dessa lokaler och är i många stycken original eller varsamt renoverad. Jag har en instagrampolare som har lovordat Börjes och sedan många år handlar han diverse fikabröd, bakverk och mackor där.
För några år sedan vid en biltur i Skåne skulle jag besöka Börjes, efter idogt letande kom jag på att jag var i helt fel skånska samhälle och letade.
Men i lördags var jag i rätt samhälle och hittade konditoriet. Det blev ett besök med kaffe och blåbärsdröm och som ni ser några dokumenterade bilder.

... just det, nämnde jag att de inte serverar latte eller andra konstiga kaffetillredningar. En skvätt grädde eller mjölk och socker finns givetvis för de som inte klarar en kopp svart kaffe :-)

Arkiveras under Kaffe me Dopp och Café







Fotad med iPhone 5s och Nikon A

Kommentarer

Antal besökare