Vårtur på asfaltsvägar

Lördagens biltur gick på asfalterade småvägar sydväst mot Varberg. Strålande vårväder men något kyliga vindar.

Älekulla Livs med Paroy bensin var värt att lägga till i min kategori Lanthandel och Mack.


Jag och min termos fick en uppdatering här vid Stora Sävsjö vid samhället Gunnarsjö.


En gammal skrotad och kvarlämnad grävskopa fick arkiveras under Övergivet.


En gammal butik/affär med utbyggda skyltförnster i Valinge får arkiveras under Affär.


Vid Apelviken i Varberg hittade dessa sol- och kaffesugna kvinnor lite lä intill en vägg, detta får arkiveras under Gatuscen.


Ett kaffestopp hos före detta kollegan med fru innan hemfärd får kanske jag arkivera under Runt kollektivtrafiken eller Kollektivtrafik.


Ja...nu ser ni att mina motivområden har varit ganska lika under många år nu. :-)


Väl hemma i stan igen blev det pizza på Granada och eftersom jag utmanat Hanna (en Instagramkollega) att vi under dagen skulle fota något som vi aldrig eller väldigt sällan fotar och lägga upp i Instaflödet (jo jag har lite insikt och självkritik på mitt fotande), blev det för min del en fågel som är något jag i stort sett aldrig fotar. Denna får väl arkivera i en ny kategori Djur i Natur.


Några av bilderna fotade av http://walkaboutsweden.wordpress.com

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer