Osvuret är bäst


Nyligen gjorde jag i stort sett en komplett utrensning av stereoanläggning, vinyler och CD. Mycket på grund av att jag kände att jag gjort detta med vinyler, kassetter och CD och det var dags att gå vidare. Dessutom spelade jag dem allt mer sällan. Extra kul var att jag kunde sälja allt till en man som uppskattade samlingen.

Redan innan detta hade jag bestämt att: Inte några fler loppis- och secondhand besök för att bläddra i vinylbackarna.

Men... nu visade det sig att någon vecka efter detta så slog ödets ironi till då jag "hamnade" på en känd Second Hand kedjas E-handel som är i startgroparna att lanseras över Sverige.
Så nu står jag dagligen och fotar och kollar igenom skick och möjlig prisbild på vinyler och CD som skall läggas upp på nätet för försäljning.
Det blir både kända "dussin"utgåvor av vinyler och CD men även några fina och ovanliga exemplar att kolla lite mer intresserat på och jag har redan lagt in några fina och ovanliga till försäljning.

Så osvuret är bäst, det här med vinyler och CD är tydligen inte ett avslutat kapitel för mig. :-)

Kommentarer