Värvarstråk

Aldrig förr har det väl varit så mycket skriverier om pensionen som nu. Tidningarna matar oss varje vecka via löpsedlar om "Så mycket får du", "Jobba till 67", "Klarar du dig på din pension" "Du bör jobba till 70 för att kunna leva på din pension"... allt hänger tydligen på pengar och aldrig ett ord om annan livskvalitet. Det bästa är väl om vi alla stupar på vår post den sista arbetsdagen, då lägger vi inte pensionssystemet till last. Man undrar i vems ledband tidningar går? Eller är det så att de enda som köper tidningar nu för tiden är vi som över 50-60 år.
Detta är några av mina onyanserade tankar då jag återigen ser en löpsedel om "min" pensionen.

Kommentarer

  1. Det lilla ja kommer ihåg ifrån mina förfäder ! det var att det var aldrig nått snack om sin pansion som det är nu. då gladde sig folk då dom kom upp i sin pansion ålder och tycke det var så skönt med sin pension. nu fick ju inte min far så mycket utav sin pension innan han stämplade ut knappt 1,5 år bara.
    nej om ja får säga hur ja ser på saken det är bara en himla stress fram till pension helst ska man bli skuldfri och det ska vi bli enligt bankens och vår bedömning då vi gjorde om lånen för huset för ett par år sedan. men det räcker inte bara med det det finns i alla fall en oro fram till pensionen hur ska vi klara oss hur kommer det bli blir det några pengar osv osv !!
    har regeringen bestämt sig snart för vilken ålder som blir den nya pension åldern
    ja sådana här bekymmer upplevde inte jag vart fall då mina släktingar gick till sin pension på sin tid dom tog pensionen med glädje i stället.
    vet inte men ja kan ha läst fel eller hört fel !
    men vi ska ha en av Europas sämsta pension system !! men ta detta med en nypa salt för ja kan ha läst fel som sagt

    SvaraRadera
  2. Jag nickar med lite mickes inlägg före... politikerna gör oss orolig för det är något annat sattyg de hitte på. Jag tror det är skatten dom vill åt. Tänk två år till vad skatt vi ska bidra med.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.