Bildtrött


Kan man vara bildtrött? Jag vet inte men jag känner så faktiskt.
Allt detta bildflöde runt oss på sociala medier och bloggar gör att jag allt mer lojt och ointresserat kollar och skrollar igenom mitt flöde av de jag följer utan att känna något för bilderna.
Det tråkiga är att jag känner likadant för mina egna bilder.
Det sägs att man måste hålla sig till ett motivområde kanske t.o.m. upprepa sig för att bli bättre. Men jag blir bara trött på liknande bilder i någons flöde.
Dessutom, vad fyller det egentligen för funktion att dagligen fylla Instagram, Facebook och fotobloggar med likartade bilder?
Jag trodde att jag hade dålig inspiration, men det är nog värre än så... jag är bildutbränd... jag har gått in i fotoväggen.

Många (inte jag) lägger ned 10,000-tals kronor på fotoutrustning för att sedan lägga upp en bild med fortfarande likadant innehåll.
Jag har också gått fällan av "ny kamera tankar" i mina svåraste stunder, men jag vet att det är inte kameran det hänger på utan stiltje mitt huvud.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer