Runt köksbordet

Dags för ett "Throwback thursday" här på bloggen. Jag kastar mig tillbaka till början av 80-talet och platsen är köket hos min mormor och morfar.
Så här såg det ofta ut under hela min uppväxt på 60-talet, då det ofta var samling i köket under helgen då alla barn och barnbarn till mormor och morfar kom och hälsade på.
När jag under mer vuxen ålder (som här) hälsade på undrade jag hur alla fick plats i det lilla huset på den tiden.
Här är det troligtvis en lördagsförmiddag med 11-kaffe vid köksbordet och jag kom nog att minnas min barndom där jag satt vid köksbordet och var tvungen att ta en bild.
Runt bordet sitter mormor och morfar, min mor och far och frugan. Kanske är vi här för att visa upp vårt första barn, alltså deras barnbarns barn.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer