Sony Nex-5n eller en potensförlängare

Den ser inte mycket ut för världen, min Sony Nex-5n, det är ingen som tittar lystet efter mig på stan när denna hänger runt nacken. Någon potensförlängare är den sannerligen inte och några halvmeterobjektiv finns inte till denna kamera.
Men för de som vet lite mer än att gå efter utseende vet att denna kamera levererar verkligt bra bildkvalitet. Den har en egenutvecklad APS-C sensor som flera andra märken köpte och monterade i sina modeller, bl.a Nikon.
Så här snart 7 år efter att Nex-5n introduserades håller den många nyutvecklade kameror stången fortfarande i bildkvalitet. Nackdelen med Sony E-mount till APS-C är att objektiven är dyra och få. Frånsett kitobjektiven 18-55mm och 55-210mm rusar priserna i höjden.
Jag är inte särskilt märkesbunden men jag har 2st Nex-5n och en Nex-6 och jag kan rekommendera Nex-5 och Nex-6 alla dagar i veckan om det är bra bildkvalitet till ett rimligt pris du är ute efter.

Fast ingen kommer att vända sig om efter dig på gatan. :-)

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer