Difficult Roads Often Lead To Beautiful Destinations

2011-03-25

Gulf i Örby

Oftast kan man ana att det legat en bensinstation på en plats även många år efteråt. När jag fick tag på denna bild som andas mitten av 80-talet och det sas att den legat i Örby, en ort jag rest genom kors och tvärs under flera år, kunde jag inte förstå det för det fanns inte mycket som skvallrade om detta. Men när jag förstod på ett ungefär vilket hus det kunde vara så åkte jag dit igen och visst kunde man känna igen dörrplaceringarna och huskroppen.


2 kommentarer:

  1. John Coxtolstoj09 februari, 2017

    Jag har faktiskt tankat på tappen i Örby. Det var nog alldeles i slutet, så sent som 1988 tror jag, men då kom fortfarande innehavaren ut och stoppade i slangen. En nästintill sagolik upplevelse.

    Förövrigt är det en fantastiskt fin sida du har här. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul minne. Jag har som sagt inget minne från när den var i drift. Tack för kommentaren och välkommen åter :-)

      Radera

Tack för din kommentar!