Trevliga utflyktsmål i 50- och 60-tals anda


Det var Retrodagen i Limmared idag. Limmared som på senare tid blivit ett populärt utflyktsmål p.g.a. Glasets Hus och alla loppisar, secondhand- och antikbutiker som kantar huvudgatan, och idag var första gången Retrodagen hölls i samhället.
Stånd med retro och vintage och bildelar, blandade bilar från 30-70-talen slöt upp i samhället. På det hela var det en anspråkslös men trevlig tillställning som jag hoppas återkommer nästa år.

Jag ville inte komma hem tomhänt så det blev 3 guideböcker från Retromega och en av försäljaren insläng Rockagrillybok i köpet.
Nu vet jag av erfarenhet att denna typ av böcker kan vara ganska tarvligt ihopslängda med några standardbilder och en ganska ointressant text. Men här var bra bilder och en kort text på det man behövde veta om utflyktsmål runt om i Sverige. Dessutom var böckerna ihopsatta med en bläddervänlig spiral (mer sånt).

Nu säger vän av ordning som kollar på omslagen att så där såg man inte ut på 50-talet det är en konstruerad bild av den tiden... och det är naturligtvis ju helt korrekt. Det är bara att kolla igenom familjens fotoalbum så ser man verklighetens 50-tal. Men utflyktsmålen är mer genuina i 50- och 60-talsandan, jag har själv tidigare besökt en del av dem.

Till http://www.retromega.se

Kommentarer

  1. Jag har del ett i serien men jag gillar inte sådana böcker. Det är något som inte stämmer... fast jag kan hålla med om att det fina bilder ibland!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.