Meny Combi 394 i Sjuttiotalet

Campingsäsongen är på gång och fikastunderna ute blir allt fler för varje dag. Dessa muggar/koppar med engångsinsats var jag säker på att familjen använde under sena 60-talet och tidiga 70-talet, så när jag hittade tre sådana hållare köpte jag dem för en 5:a styck särskilt då kompisen sa att han nog hade ett antal insatser som passade.

Meny Combi 394, C.A. Berger


När jag sedan kollade på mina bilder från förr kunde jag se att det inte var exakt dessa hållare vi använde på den tiden, men funktionen var den samma. Här under sörplar jag kaffe med min farmor vid ett rastställe under en biltur en gång 1972-73.



Meny Combi 394 fakta kan du läsa här & här & här och Malmö Museer här

Kommentarer

  1. Oj jäklar i min låda vilket härligt inlägg och dom där muggarna är mina favoriter..Carl Arne B är lite av min favoritdesigner och just meny är en ovanligt fin representant för just god svensk design.

    SvaraRadera
  2. Inte muggar och tillbehör, kanske...;)

    Men du har för f.. mina byxor, ok, inte bokstavligt, men jösses, jag hade likadana!
    Skorna då? Inte exakt, men åt det hållet!
    Bra smak vissa hade då....:-)
    Nog även idag!?

    Johnny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer ett inlägg snart om dessa byxor :-)

      Radera
  3. Nej, bevare mig väl - inget inlägg om dessa byxor ;-) Det skall vara RAKA byxben och hör sen! Men mugghållarna och dess insatser är - med viss tvekan - godkända...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall meddela i god tid när inlägget kommer, så Larsson inte av misstag klickar sig in här på sidan,

      Radera
    2. ... men kokkaffe ur en hederlig kaffepanna om än i moderniteter som rostfritt i stället för emalj kan väl passa Larsson en kväll som denna.

      Radera
    3. Jepp, kokkaffe, om än i rostfritt passar bra :-)

      Radera
  4. Vilka minnen... minns både mugghållarna och det rangliga bordet, vi hade sådana vi med. Som tur är minns jag inte inte de flaggande byxorna, de har jag bara sett på bild...

    SvaraRadera
  5. Vilket årtal är det på Texaco kartboken?
    Jag känner inte igen det utseendet.

    SvaraRadera
  6. Störtsköna bilder! Termos och muggar jag minns.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.