Kvinnor med kamera

Jag vågar nog säga att aldrig förr har så många kvinnor i alla åldrar haft en kamera i handen som nu. I min barndom och ungdom och i stort sett fram till det digitala fotograferandet slog igenom var det män som gick omkring med en tung kamera på magen eller över axeln, ju större utrustning desto bättre. Kvinnor hade på sin höjd en pocket/instamatickamera i fickan eller väskan som plockades fram ibland. Sedan 5-8 år tillbaka är det snarare tvärtom, vilket jag tycker är skoj.
Ser jag till mig själv strävar jag mot mindre och mindre kamerahus men gärna med fullstor sensor och ett pannkaksobjektiv eller fast objektiv där allt helst får plats i fickan.
Här är några snapshots från en dag på stan på kvinnliga fotografer.


































Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer