Biltur genom vackert landskap

Ni som följt mig genom åren vet att jag har en fäbless för gamla trafik/vägskyltar.
Ni vet också att jag under några år reste runt på gamla Riksvägar och fotodokumenterade vägsträckor och det som fanns kvar av butikskyltar, neonskyltar, kiosker, mackar och motell.
Mycket av detta är samlat här på sidan.
En biltripp utmed en väldigt vacker vägsträcka gjorde jag återigen igår, det är en del av gamla Riksväg 6, speciellt sträckan mellan Partille - Jonsered och Lerum.

Vägsträckan fanns redan 1754 och är slingrade vacker utmed sjön Aspen där ekar och vackra hus flankerar vägavsnittet. Under sommartid är den än vackrare, då har det hänt att jag åkt sträckan fram och tillbaka bara för att njuta lite extra av en skön kurvig bilväg.

Jodåsåatt så nördig är jag.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer