Medans ölen skummar av



Dags för en "Medans ölen skummar av" så här någon timme innan Mellofinalen börjar. Nu skulle jag vilja att Wiktoria Johansson tog hem segern, för jag gillar både sångrösten, låten och framförandet.
Ölen denna kväll blir Nils Oscar God Lager (lager som vanligt), fast förra helgen i Stockholm blev det faktiskt några varierade Ale från ett lokalt mikrobryggeri, vilket smakade väldigt bra. Helgen då undertecknad passerade de 60.

Under några veckor har jag haft tid att ta tag i vårat kök från 1973, nu har det under åren blivit lättare renoverat, men mycket är original. Men nu blev det en större renovering och i går kom det sista på plats och köket har nu kommit in i 2010-talet.

Jag har rubriken Välbefinnande och den uppmärksamme ser inte bara vinyl och kamera ihop med ölen utan även ett par hantlar. Hantlarna får symbolisera en del av mitt välbefinnande nu för tiden.
I slutet av sommaren sade jag upp min anställning i en branch jag jobbat sedan jag var 23 år, helt vansinnigt tyckte nog många. Sedan dess har jag på många sätt fått ett välbefinnande jag sällan känt. Sedan jag tog det stora steget har allt blivet otroligt bra, jag har utvecklats på många plan pga personer som kom in i mitt liv i och med detta.

Kameran då... det är en Nikon F-301, vilken är en kamera från 1985 med motorframmatning och programautomatik med ett par olika programkurvor. Tung, stabil och vid den tiden ganska populär.

Vinylen är ett par LP från K-tel. K-tel hade otaliga släpp av tidens hitlåtar med originalartisterna under 70-talet. Den tidens blandband i vinylform. LP:n Sold Out är från 1974 och Soul Motion är från 1976. Både späckade med den tiden sköna soul- och discolåtar.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer