Övergiven nöjespark

Under gårdagens ljusa timmar gick jag runt på en övergiven nöjespark och fotograferade.
Man vill ju att bilderna skall återge den öde och lite mystiska känslan av att gå runt på det stora området kika in i byggnader och stå öga mot öga med stora figurer och vandra runt bland övergivna åkattraktioner. Men så blir sällan fallet med bilder på övergivna platser, så dessa bilder får bli en dokumentation.
Jag gör som de flesta andra som fotar övergivna platser, jag talar inte om var det är. Inte för jag vill ha det för mig själv utan mest för att inte det skall bli "spring" på området av sådana som skall plocka med sig prylar hem.




Nu har jag kommit till Västernstaden där man vid ingången kunde stärka sig med en fika i en riktig järnvägsvagn innan man gjorde entré i den skjutglada staden.
Som jag skrev på tidigare inlägg så vill man ju att bilderna skall återge den öde och lite mystiska känslan. Att gå runt på det stora området kika in i byggnader och stå öga mot öga med stora figurer och vandra runt bland övergivna åkattraktioner. Men så blir sällan fallet med bilder på övergivna platser, så dessa bilder får bli en dokumentation.



Kommentarer

  1. Sorgligt att det bara står och förfaller. Borde varit värt ngt när man stängde parken....

    SvaraRadera
  2. Platsen är avslöjad och plundrad. Skall bli bostäder påstås det...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.