Medans ölen skummar av



Nu är det ett tag sedan jag hade en "Medans Ölen Skummar Av". Men när jag hittade en öl från ett lokalt microbryggeri kände jag att det var dags. Microbryggeriet finns i Marbäck som ligger några kilometer söder om Ulricehamn. Nu sitter jag och smuttar på ölen medan jag gör detta inlägg och betyget på ölen blir mycket bra.
Jag hade velat ha en ny kameraklassiker intill ölen att skriva lite om, men trots besök på ett antal loppisar i Svenljunga- och Limmaredsområdena hittade jag inget av värde. Så det fick bli min gamla Nikon FM2n nu med påmonterad Nikkors porträttklassiker 105mm 1:2,5, och en påmonterad Nikon Speedlight SB-28DX.

Nästa vecka fyller gubben (jag) 60 år, och det känns helt otroligt, men det är som de säger att man blir inte äldre än 25 i huvudet. Pensionärslivet är inom räckhåll och jag kan faktiskt nästan se det komma därborta :-)
Jag är inte den som fasar för det, utan ser fram emot att inte ha några måsten kvar.

Skall en 60-åring blogga? Vad tycker ni? Jag har faktiskt funderat på det, kanske är det dags att lägga av med detta. Kanske har jag gjort allt om det jag brinner för, och var sak har sin tid och mycket blir upprepning. Men så länge jag gillar att fota så är det bra att ha en sida att lägga in bilderna jag gillar och då kanske denna sida är den bästa för det. För att fota och lägga bilderna i mappar på datorn är inget för mig.

Kommentarer