Starka Toyo Däck


Har ett minne av att denna reklamaffisch är från 1978-79 då Toyo Tires etablerade sig i Europa. Den satt uppsatt i ett fönster på en bilverkstad. Vid en "Toyo koll" på nätet kommer inte denna affisch upp vid sökningar.

Sumobrottare i reklamen kommer tillbaka lite då och då genom åren.
Jag kommer ihåg att även Clarion Bilstereo hade Sumobrottare i sin reklam i mitten av 70-talet.
Nu kör Beijer Bygg reklam med 3 Sumo.

Tillbaka till Toyo däck, jag blev lite förvånad då min bil levererades med Toyodäck monterade 2014.
Men märket känns ganska stort även om det kanske inte marknadsförs så hårt i Sverige.

Kommentarer

  1. Har inte hört talas om Toyo däck förut. Intressant det där om sumobrottarna. Just nu käkar de väl korv och sitter på staket i nån TV-reklam, har jag för mig. Ser att du alltfort bjuder på fenomenalt gatufoto. Ska bli kul att följa din blogg igen efter mitt långa sommaruppehåll.

    SvaraRadera
  2. Hej det var bland annat min far som hade nära samarbete med toyo på tidigt 70-80talet, jag har massor av original affischer från den tiden och det var såifa med den grön/vita loggan. jag vet inte om du har sätt det men borden är grön vit samma som såifa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.