difficult roads often lead to beautiful destinations

2015-09-23

Starka Toyo Däck


Har ett minne av att denna reklamaffisch är från 1978-79 då Toyo Tires etablerade sig i Europa. Den satt uppsatt i ett fönster på en bilverkstad. Vid en "Toyo koll" på nätet kommer inte denna affisch upp vid sökningar.

Sumobrottare i reklamen kommer tillbaka lite då och då genom åren.
Jag kommer ihåg att även Clarion Bilstereo hade Sumobrottare i sin reklam i mitten av 70-talet.
Nu kör Beijer Bygg reklam med 3 Sumo.

Tillbaka till Toyo däck, jag blev lite förvånad då min bil levererades med Toyodäck monterade 2014.
Men märket känns ganska stort även om det kanske inte marknadsförs så hårt i Sverige.

1 kommentar:

  1. Har inte hört talas om Toyo däck förut. Intressant det där om sumobrottarna. Just nu käkar de väl korv och sitter på staket i nån TV-reklam, har jag för mig. Ser att du alltfort bjuder på fenomenalt gatufoto. Ska bli kul att följa din blogg igen efter mitt långa sommaruppehåll.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!