Upphittat i pojkrummet

Inte mitt pojkrum utan i ett av de som vara mina söners pojkrum en gång i tiden. Där fanns dessa två Nintendo Game Boy. Nintendo Game Boy kom ut 1989 och var en handhållen spelkonsol. Enheten är batteridriven, hade en monokrom skärm med variabel kontrast och en högtalare med utgång för hörlurar. Två spel hittades också - ett Zelda och ett Super Mario Land.
Jag startade dem igår och häpnade över hur primitivt det var och undrade direkt hur hjärna och ögon klarade av att spela på denna gråskaliga och dåliga skärm. Jag testade dem givetvis på tidigt 90-tal också men då var detta det som var modernt, jag märker nu att utvecklingen har varit enorm.
Nu får kanske någon 80-talist förbarma sig över dem.

Kommentarer

  1. Åh det där var ju hypermodernt när det kom och hur roligt som helst :) minns att min syster hade ett gameboy. Säkert värt mycket för en samlare!

    SvaraRadera
  2. Kult!
    Tänk, de satt ju i timmar (om de bara fick) och spelade på sådana - och jag lånade med mig en eller annan när jag jobbade nätter :) Det var då det! Nu har man mobilen till allt - även om jag inte längre försöker mig på spel - nu finns det ju så mycket annat att sysselsätta sig med via internet!
    Önskar dig en fin start på nya veckan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.