Sony E-Linser



Under sommaren har jag avyttrat det mesta av mina (retro)stereoprylar.
Prylar som var skoj att fingra på ett tag men som sedan mest blir stående outnyttjade.
Nu är genomsnittsåldern uppe i andra halvan av 90-talet på spelande stereoanläggning, vilket för mig är väääldigt nytt :-)
Hur det nu än är så är det tillfredsställande att göra sig av med lite prylar som i stort sett bara blir stående i hyllan.
Så när jag var i farten så tänkte jag kritiskt av vad jag använder av min nuvarande fotoutrustning.
Jag kom då fram till att dessa två objektiv oftast lämnas hemma eller mestadels står kvar i hyllan när det är fotodags, då känner jag att är bättre att någon annan får nytta av dem.
Det är Sony objektiv till Nex-systemet och efterföljarna Sony a5100 och a6000. Objektiven är ett SEL 16mm 2,8 och ett SEL 50mm 1,8 (topptestat).
Dessa försvann ganska omgående från min hylla för om man lägger sig på en rimlig nivå prismässigt går det oftast väldigt lätt att sälja prylar.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer