Volkswagen 1303S

En rejäl TV-kanna på taket i samma färg som bilen, det måste fotas. Jag gillar att ägare visar upp att detta var modefärgen då bilen tillverkades och fanns på fler produkter än som billack.
Efter det kom ägaren fram och vi började snacka lite och han berättade att han bara haft bilen i 14 dagar. Bilen var i bra bruksskick med några charmiga "skavanker", det blir lite intressantare då.
Vi kom in på de öppningsbara bakre sidorutorna och han sa att han sett bilen på en blogg och där bloggägaren skrev att vad han kom ihåg inte var standard på någon Typ 1. Bilägaren hade inte reflekterat över den detaljen.
Då kom jag på att det var ju denna VW jag fotade utanför en bilfirma i april och noterat den detaljen. [Länk].
Nästa gång vi träffas, bilen och jag, räcker det nog inte med en tidtypisk TV-kanna...

Kommentarer

  1. En sån där spygrön hade min kompis, men jag tror det var en 1303 Big... Eller hette den 1302? Big var det i alla fall och sista årsmodellen i Svedala.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer