Förpackade minnen


Helgen och veckorna går nu i sorgen och minnenas tecken.
Min svärfars bortgång gör att mycket kommer upp till ytan när man går igenom husets alla skrymslen och vrår.

Jag är som jag är och försöker fotodokumentera det som finns i min intressesfär innan det kanske delas upp bland barnen.
Bland annat sånt här tycker jag är fantastiskt att hitta, gamla fina fotoförpackningar från början av 60-talet med negativen och några bilder som inte platsade i fotoalbumen.
På bilden ovan finns min svärmor avbildad i köket en gång runt 1962-63.

Svärfar var yrkesmilitär och hade förmånen att få tjänstepension vid 50 års ålder. Valet var att bli Överste-Löjtnant eller ta ut sin tjänstepension, han valde pensionen.
Efter det började han odla sin poetiska sida och gav ut ett antal häften och böcker. Skogen, husen och orienteringen tog allt större plats under dessa år.
Han var pensionär längre än han hade ett yrkesliv. Han var i yrket i ca 30 år och pensionär i 40 år, han blev 90 år.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer