Medans ölen skummar av


Veckan som gått har jag faktiskt köpt hela 6 beg vinyler, vilket var ett tag sedan som jag fyllde på vinylhyllan i den omfattningen.
Mest skoj är väl singeln på bilden. Det är Fabulous Four från 1967 med Lalla Hansson i spetsen som gör reklam för kamerorna Agfa Rapid.
Vinyl och foto ihop... då är det svårt att gå förbi när man ser en sådan singel i skyltfönstret.
Nu har jag ingen Agfa Rapid i hyllan så det får bli den något udda Agfa Optima Sensor Flash, med uppfällbar blixt som tar småbildrullar av film 135 typ.
Nästa glädjeämne i veckan var att efter något år av knastrande och glappande stereoförstärkare så gjorde jag ett klipp (visade det sig vid provkörningen) då jag otestat köpte en Technics stereoanläggning av 90-talssnitt (som var ganska högt upp på modellprogrammet de åren) för ett par hundralappar.
Den skummande ölen då? Det blev ett par flaskor av Budějovický Budvar - Tjeckiskt lager är ett ganska säkert kort så det blir inget "go wild and crazy" här inte ;-)
Trevlig helg på er!

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer