Reflektioner om musik


Det fanns en tid då jag hade bra koll på nya och gamla artister, grupper och låtar. Musik från 50-60-70-talen och några år in på 80-talet kunde jag ganska bra.
Någon gång i slutet av 80-talet stack allt iväg och jag var hjälplöst kvar, jag hade ingen koll. Jag försökte säkert men nope, jag kunde inte komma in i det. Förr, då var alltid lite allmänkunskap inom all musik bra. På 90-talet såg jag ny musik och grupper försvinna i ett virrvarr, kollen var noll och nada.

Intresset, eller känslospår hur det en gång var finns fortfarande kvar och ibland sätter jag mig och bläddrar igenom ett musikmagasin i hopp om den där goa känslan av att uppdatera sig och ha lite referenser från förr att falla tillbaka på. Som idag då jag plockade hem två nummer av musiktidningen Gaffa.

Va fan... Jag var helt lost på de nya artisterna och grupperna som presenterades, säkert var det en massa bra musik. Men jag hade ingen koll, det fanns inte en artist jag kände igen namnet på i Gaffa, vilken hemsk känsla!
Sunt säger väl de flesta, en gubbe som jag inte skall ha koll på det nya, hur skulle ungdomar känna då. Gubben gillar vår musik, hur skall vi nu frigöra oss?!

Kommentarer

  1. Känner igen detta! fast i Larssons fall tog det slut på minnet 1962 eller så ;-) Snygg bild - fast blandar han Gin och Cider?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...!!
      Man vill ju inte späda ut posenten för mycket, Larson.

      Radera
  2. Känner tyvärr också igen detta.

    SvaraRadera
  3. Har ingen koll på dagens musik jag heller, tycker bara att den låter så konstigt.

    SvaraRadera
  4. Jodå, visst är det så!
    Det gjordes/görs ingen bra musik efter 1975, så inskränkt är jag..;-) Ha, ha
    Ja, ja jag tillhör ju de äldsta här, det är ju ljuvligt befriande att bli lite glömsk;-), tror jag...

    Johnny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.