Medans ölen skummar av

Då jag tillbringat veckan i Göteborg så passar väl dagens öl bra - Göteborgs Nya Starkpilsner.

Sedan många år tillbaka bloggar jag med Wordpress på egen domän så kan jag väl säga att jag behärskar det ganska bra nu och då passar det bra att hjälpa bloggkompis Hanna att komma igång med detta. Hanna och jag har aldrig träffats (ännu) eller ens pratats vid men vi har kommenterat och mailat varandra, som tack för lite hjälp från mig att komma igång med domänen och bloggen kom det en bok och ett litet tackkort i veckan - Skoj att få uppskattning för det man en gång lagt ned tid på att lära sig.

Längst fram står mitt nya inköp i kameraväg, en Canon G16. Jag har fingrat på denna High End-modell under många år men det har fram tills nu blivit Nikons motsvarighet till Canons G-modeller - Nikon P5000, P7000 och P7100. Canon's G-serie har lovordats i tester sedan år 2000 då Canon G1 kom. Min Sony Nex 5n har visserligen mindre kamerahus än G16 men på grund av sensorstorleken på Nex (APS-C) blir objektiven ganska stora. Bildkvalitetsmässigt slår denna G16 inte min Sony, vilket inte många kameror gör, men den bästa kameran är den man har med sig och då är denna G16 bra.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer