Medans ölen skummar av

Denna fredags Medans ölen skummar av blir en kombo. Med den något sånär gemensamma nämnaren - 1976.
I kategorin Jag och min HiFi finns till vänster Tandberg TA 200, till höger finns skivspelaren Dux Electronic båda kom ut i mitten av 70-talet. I kategorin Jag och min kamera finns en Agfa Autostar Pocket med oöppnad film och blixtkub, lanserades 1976.
På stereobänken ligger tidningen FOTO från november 1976 som tar upp Rockbilder med Jagger på omslaget.
I kategorin Inte utan min vinyl denna fredagskväll lägger jag på Stones Tattoo You och här kommer första missen - den är från 1981 men en av de bättre av de sena ("sena" - i mitt perspektiv) Stonesplattorna.
Andra missen är dagens lager - Mariestads Export tillverkat sedan 1848, fan tro't, för 1976 hade i vart fall inte jag hört talas om öl från Mariestad.



Jagger sjunger här under om livets gång, tydligen så är det bara att tugga i sig att jag inte ser ut som jag gjorde 1976. ;-)
Trevlig helg på er!

Kommentarer