Sivans Garage i St. Levene

Sivans Garage/Osthandel ligger på Varaslätten i slutet av en grusväg på en gammal försvarsanläggning i utkanten av Stora Levene norr om Vara.
Jag hade inga större förväntningar när jag körde grusvägen fram mer än att jag på bild sett en ruffigt snygg fasad på garaget till Sivans ost. Jag tänkte att har jag tur så kanske jag också kan få en kopp kaffe... och det fick jag.
Läget, lugnet (jag kom exakt då de öppnade kl 14:00), atmosfären, inredningen och fikat med kaffe och ädelostmacka med tillbehör på valnötsbröd (supergod), allt var perfekt! Jag kan väl sammanfatta besöket som en av de senare årens bäst fikaställen. Just det, du kan köpa ost där också :-)














Mer info på sivansost.se

Kommentarer

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer