Balla grabben 1961


Här sitter jag i mitten iförd "Stetson" halmhatt med hat strap, tvåfärgade dojjor, finbyxor och vit v-tröja och är flankerad av två kompisar för ett arrangerat foto.

Lite besviken blir jag att jag inte kan se en tunn slips eller fluga där under hakan eller sitter något där... möjligen, eller så var det kanske Casual friday ;-)

Nu var det kanske inte min outfit denna sommar 1961 som jag ville visa er utan den läckra cykeln jag har gränslat.

För Gärdsmygen visade en bild på gamla cyklar och där en barncykel med "motor" fanns med och jag kommenterade: 
Den där cykeln med motor var nog många småpojkars dröm på den tiden, kanske även min.


När jag efter denna kommentar gick igenom mina gamla album, så vad ser jag om inte lille Tony på exakt en sådan cykel, var den verkligen min? Eller är jag just i färd med en testrunda på lokala grusvägar, för jag ser att jag dragit åt hattsnöret hårt under hakan. ;-)

Kommentarer

  1. Oj, oj! Ruggigt fräck cykel!

    SvaraRadera
  2. Hi hi! Det är ju precis en sådan cykel! Vad spännnade. Kul med gamla foton. Har precis varit i Stockholm och fotade cykel på Arkitektrumuséet där man har en cykelutställning.

    SvaraRadera
  3. Häftigt!

    SvaraRadera
  4. Hej Tony... Det är faktiskt min fina cykel du grenslar....... ;-) Mvh Thomas Kjells lillebror......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur var skrev jag aldrig att det var min cykel :-)
      Tack för kommentaren och samtalet.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.