Jag och min termos

... eller rättare sagt kollegan och min termos. Bilderna är från september eller oktober 1992 där vi börjat köra skolbusstrafiken som Swebus skulle utföra i en del av Borås kommun. Vi har här kört in på en plan i skogen en bit från skolan och tar en kafferast mellan två körningar.






De första veckornas skepsis och osäkerhet både bland elever och föräldrar med en ny skolbussleverantör byttes snabbt till en stor positivitet. Vi spelade fotboll och innebandy med eleverna på rasterna, vi bytte "kastisar" med de mindre eleverna i bussen (se det antal kastisar som hänger i rutan). Vi blev alltid bjudna på frukost och ibland på lunch av "mattanterna", vi åkte på utflykt med lärarna och det bästa var att jag och kollegan slapp köra nattbussar och helger och gå upp okristligt tidiga mornar.

Men efter ett år blev det skolbussupphandling igen och Swebus förlorade och vi gick tillbaka till linjekörning igen.

Kommentarer

  1. Härlig nostalgi. Jag åkte skolbuss hela högstadiet och är förvånad över att chaufförerna inte förlorade hörseln, vilken ljudnivå det var!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer