Medans ölen skummar av

... så kan man väl fixa till det lite nostalgiskt vid köksbordet med en bild som jag vill skall andas tidigt 70-tal. Ett Sandwalls Guldöl askfat, en burk Sandwalls Guldöl och en sejdel Sandwalls Fatöl från 70-talet. Dessutom tidningen Foto från Mars 1972 med den sedvanliga toplessbruden på omslaget. På den tiden skiljde det inte mycket på omslaget mellan en fototidning och herrtidningarna Lektyr och Fibban.

Annars har arbetsveckan flutit på bra, på kvällarna har jag sammanställt mina bilder från förra helgen. Den lånebil (Golf) jag använt under 3 månader byttes idag ut till en ordinarie ny arbetsbil också den en Golf Variant. Golfen som lånades var en oerhörd besvikelse för att vara en nästan ny bil, motorsvag och tråkig interiör och exteriör. Så tråkig att jag undrade vad de gjort med modellen Golf. Idag förbyttes denna känsla mot den som jag vill ha om Golfar, pigga och goa att köra och lagom lyxiga. Då jag tidigare kört från en Skoda Oktavia 2010, från 0 till 22,000 mil med diesel och 7 växlad DSG-automatlåda så finns det inte mycket i den prisklassen och storlek som slår den anser jag. Jag hoppas att jag kan omvärdera detta i och med denna 2014 Golf Variant med bensin/E85 och 8 mil på mätaren.

Kommentarer

  1. Grattis till nya arbetsbilen! Golfen har vuxit rejält sedan den kom 1974.
    Jag hoppas att innehållet i sejdeln inte också är från 70-talet ;-)

    SvaraRadera
  2. Att få köra en ny bil är ju så kul. Doften av ny bil är speciell. Njut och egentligen borde väl en Golf slå Skoda....eller är jag gammaldags?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så var det väl en gång i tiden och mycket av gamla uppfattningar om bilmärken lever kvar.
      Audi stod väl inte högt i kurs en gång i tiden, när en kompis köpte en Audi 100 en gång på 70-talet tyckte jag han var knäpp :-).
      Audi har väl många en helt annan uppfattning om nu för tiden, Skoda likaså.

      Radera
  3. Bilden andas verkligen svettigt 70-tal.

    SvaraRadera
  4. Janne Svendsen05 april, 2014

    Jag tycker det saknas något på bilden....

    SvaraRadera
  5. E85 är inget för mig... Gillar inte vridet. Nu har jag inte tjänstebil längre... Men när jag åkte 6000 mil per år gällde bara diesel hästar och sedan när jag åkte på halka i närmare 6 månader gällde bara 4W också. I mitt nya jobb har jag tillgång till en Skoda 4W i tjänsten nu var 6 vecka som jag är riktigt överaskad av. 6v och naturligtvis tdi ;) Jag hade en liten diskution igår med en gammal vän om convertrar och dyligt och han sa: 1947 slutade man växla manuellt :) Han är uppväxt med endast GM bilar. Jag tordes inte dra upp att jag åkte mopar ;) Men ölet!!! Finns det i sortimentet? Läckert med glaset till ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandwalls Bryggeri i Borås upphörde 1977 togs över av Falken och Pripps ungefär då upphörde också märket Sandwalls.

      Radera
  6. Snygg "ölbild" och snygg bil..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.