En knalle handlar objektiv

Annars då... jo jag har en tid sökt både på blocket.se och på internetbutikerna efter telezoomen SEL 55-210mm (82-312mm) till mitt Sony Nex-system.
I butikerna finns den givetvis till ett pris runt 3000:- vilket i dagens läge inte kanske är så mycket, men knalle som man är vill man alltid hitta klippet.
I veckan såg jag att elgiganten annonserade att de sålde ett paket med instegskameran Sony a3000 och en 18-55 zoom som i normalfall kostar 2,990:- och nu fick man med "min" SEL 55-210mm telezoom som kostar 3,250:- på ex cyberphoto.se i paketet och allt detta till sammanlagda priset av 2,990:-.
Det här var klippet jag sökte!
Jag åkte till butiken, med erfarenhet av att det som finns i annonsbladen sällan finns när man kommer dit. Men till min förvåning så fanns erbjudandet och paketet i butiken.
Väl hemma satt jag nu med ett kamerahus och en normalzoom för mycket, jag som bara för ett halvår sedan downsizade min kamerautrustning och bytte system.
Men en kompis bror köpte det nya huset med normalzoom och nu har jag fått min telezoom till under halva nypriset :-)

Kommentarer

  1. Ja, det var en bra affär :-) Jag fick minsann betala fullt pris för mitt tele...

    SvaraRadera
  2. Det är här jag "failar" på att vara en riktig fotograf, när du skriver om olika objektiv så är det rena grekiskan för mig. Min Canon EOS 1000D är densamma som jag har haft sedan 2010, utan extra objektiv. Det enda jag köpt till är ett stativ. Fotografi är en dyr hobby, speciellt också när man är sjukskriven. Får väl ta det som en rejäl komplimang när jag får beröm för mina bilder, att de anses bra trots den rejält tomma kameraväskan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är verkligen en riktig fotograf.
      Det hänger absolut inte på vad man kan i teorin eller vilka faktaord man kan, utan det som finns på bilden.
      Det hänger heller inte på vad man har i kameraväskan, helst skall man inte ha kameraväska att släpa på tycker jag. Många stora fotografer genom tiderna har medvetet haft en fast optik typ 50mm och lärt sig den utan och innan och vet vad som kommer med på bild när de lyfter kameran till ögat, så med en 18-55mm kommer man långt.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer