Udda på Textilhögskolan

Att Textilhögskolans elever har ögon för färg och form och är makalöst kreativa och klär sig i det senaste det visste jag. Men Öppet Hus på nyinvigda Textilhögskolan på Simonsland i Borås förra lördagen gav en mig en lite annan syn på dessa unga kvinnor (och några män). För djup inne i hyllorna hittade jag dessa något udda attiraljer för att vara på Textile Fashion Center.
Men min mer reflekterande tanke var att Hanna hittat någon färg eller färgkombination på Bullens plåtburk som hon skulle använda i sina designstudier, snarare än att Hannas hemliga last var att sluka Bullens Pilsnerkorv.

Men min mer reflekterande tanke var att denna studerande ville föra över ett mönster eller ta den gröna nyansen till något plagg, snarare än att mumsa wasabibehandlade gröna ärtor, tapetklister och någon typ av vätska nedmixat till något kreativitetshöjande medel.

Men min mer reflekterande tanke var att högskoleeleven bara hade denna som stand-in för en trasig provdocka, snarare än att ha ett skelett gömt i garderoben.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer