När paradisbusken blommar

... regnar det alltid. Så även i år, vilket gör att blombladen alltför fort släpper. 
Att jag intresserar mig för växter och blommor är ovanligt för jag vet knappt vad de vanligaste sorterna heter, vilket kan kännas lite arrogant men jag har inget intresse för växter. Utom just Paradisbusken som är min numera och jag brukar raljera lite inför frugan hur fin "min" Paradisbuske är. För den är min nu sedan frugan ville jag skulle massakrera och gräva bort den för några år sedan för den blivit för gammal och för stor (vilket stämmer in på mig också), jag vägrade givetvis och lade upp ett försvarstal för Busken (kanske av lathet men säg inget) hur fin och lojal den varit och stått ut med vår omilda behandling, så nu är den under mitt ansvar.  
För Paradisbusken har grävts upp och flyttats tre gånger sedan den var ny, först flyttades den relativt stor i bil från min mor och fars tomt, då min far var klar med den. På vår tomt är det tredje stället den nu står på. Senaste gången var den minst ett par meter hög då jag flyttade den. Nu är den över 4 meter hög och säkert lika bred. 
Så varför ta av daga en buske som stått ut med vår omilda behandling under 25 år, nä just det, så nu får den stå där i hörnet av tomten skydda oss mot insyn och leva så länge den vill.

Brämhult 2013.

Kommentarer

  1. Så vackert den blommar. Vår paradisbuske får bara några enstaka blommor varje år. Måste stå fel. Få se om jag kan klippa ner den ordentligt till våren. /Tack gör länken. Och nu är din buske någon annans../Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var vacker, ett par somrar innan vi flyttade började den glesas ut mer och mer med torra grenar.

      Radera
  2. Ja den var vacker, ett par somrar innan vi flyttade började den glesas ut mer och mer med torra grenar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer