Jag och min termos

Då morgonen var tidig så blev det ingen kopp kaffe innan jag stack iväg till Lidköping. Därför fick jag leta fram min gamla trotjänare, den rejäla "SJ Buss-termosen" från tidigt 80-tal, med tillräcklig volym för att på den tiden hålla en trött bussförare vaken när kvälls/nattpasset blev till gryning. Statens lön är liten men säker, eller nåt sånt hette det en gång i tiden. Med facit i hand var den inte så säker men liten stämde, och den enda present vi Statsanställda fick under mina 20 år var just denna termos.
Hur som helst, morgonen var strålande vacker under bilturen upp till Vänerns pärla. Det blev frukost vid Lidans mynning mitt i centrum av Lidköping, som ännu var folktomt.



Kommentarer

  1. Det hade du då inte trott då att termosen någonsin skulle vara "huvudfigur" i din egen blogg. Måste vara bra kvalitet på trotjänaren, den håller än.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer