Jag och min termos

Slaskigt väglag men friskt och hög luft trots ett molntäcke, så kan dagen och de ca 50 milen ToR till Strömstad sammanfattas. 
Termosen korkades upp på ett klassiskt svampliknande rastplatsbord vid Huds Moar. En rastplats som nog glöms bort så snart motorvägen mellan denna plats och Tanums-Hede är klar. 
På kartan över Bohuslän vid rastplatsen var inte ens Uddevallabron inritad för E6:an, och det är 12 år sedan den invigdes. Som ni ser kan man också fota gamla rastplatser och de lägger jag in på Rastplatss.
För att orka med hemresan fick det bli en kaffe och fralla "To Go" från Kaffedoppet.

Inlägg från 2013-02-13

Kommentarer

  1. Du har haft samma skitväder som vi häruppe ser jag. Men det gäller ju att hitta godbiten där också - å det var då svanen i sista bilden. Vilken shot!

    SvaraRadera
  2. Jan Svendsen13 februari, 2013

    Hrm, köpekaffe idag ser det ut som :-)

    SvaraRadera
  3. "Kaffedoppet" har väldigt goda Budapestbakelser! En och annan sådan har avnjutits där när man haft rast.

    SvaraRadera
  4. Svanbilden är ju så häftig!

    SvaraRadera
  5. fina bilder därifrån !

    SvaraRadera
  6. Åh så fin svanbilden är. Så läckert när man ser huvudet under vattnet.

    SvaraRadera
  7. Du ser ut att ha haft lika tråkigt väder som jag på din resa. Gillar mycket din bild på svanen som inte ville vara med på bild :)
    Jag blir så nyfiken varför du kör omkring med bilen så mycket.. jobbar du eller är du bara ute och nöjesåker med termosen?

    SvaraRadera
  8. Nära och bra och så har du koll på arbetsredskapet

    SvaraRadera
  9. Åå,- det svane bildet var utrolig flott, Tony!
    :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer