Jag och min termos

När man nu befinner sig på Skaraborgsslätterna bör man ta sig upp på ett av platåbergen för att få en fin vy vid frukosten. Jag tog mig upp på Mösseberg och just här skulle ni få se en milsvid utsikt bort mot öster. Först skulle ni få se Falköping vid bergets fot, sedan några kilometer bort skulle ni se platåberget Ålleberg, och till vänster om Ålleberg öppnar sig slätterna några mil bort. Allt detta skulle ni få se, kanske kunde jag bjudit er på en soluppgång därborta i horisonten också. Men det enda jag kan bjuda er på är en diffus gubbe i dimman som tydligen också dricker kaffe ur en termos!

Kommentarer

  1. För en gångs skull kan jag leva med noll sol och ingen utsikt alls, för den här bilden är en av dina absolut bästa.
    Här hade vi strålande sol och 14 minusgrader som jag kunde ha bjudit dig på om jag hade tagit en bild;-)

    SvaraRadera
  2. Jan Svendsen22 januari, 2013

    Mycket snyggt fotat Tony.
    Du har inte funderat på att byta karriär?
    ( Men du får inte göra det under detta året, jag behöver dina tjänster du vet ).

    SvaraRadera
  3. Tack BP! Sol låter bra, men dimma gör sig bra på bild :-)

    SvaraRadera
  4. Tjänsterna och mina foton går så bra ihop tycker jag, så jag hoppas på fler än ett år till :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer