Statoil och Valhall i Knäm

En gammal fin bild från 60-talet på ESSO mack och tillhörande Bar. E6 går förbi strax intill.

Några år tidigare gick Rikstvåan ca 100 meter bakom fotografen, se bild under.
Numera tycks denna gamla vägsträcka hårt åtgången. Men några fina vägräcken med de gamla huggna stenstolparna finns kvar.

Under många år gick E6 förbi utanför macken och färdhuset.
Men nu är den nya motorvägen öppnad och på den gamla sträckningen av E6 förbi Knäm är det ganska glest trafikerad. Bilden är från september 2009 då var det ännu liv och rörelse på Värdshuset och Statoilmacken. Nu okt 2012 är allt stängt och tillbommat. Men att ta sig till Strömstad från Borås via Göteborg är en snabb och behaglig resa med bara en mil av den gamla sträckningen av E6 kvar söder om Tanums Hede, resten är nu motorväg!
I februari 2013 såg det ut så här.

Kommentarer

  1. Tog mig friheten att använda din bild tillsammans med ett par bilder från tiden det här var Esso:
    http://grandprix63.blogspot.se/2013/04/essomacken-i-knam.html

    SvaraRadera
  2. Hade ingen aning om att de lagt ner... När hände det? Jag passerade i april förra året, då fanns den, om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  3. Tror det var sensommar eller hösten 2012

    SvaraRadera
  4. Varför gjorde de så? Jag brukade tanka där under tiden jag jobbade i Norge våren 2007-höst 2010. Jag hade tänkt mig en tur längs med västkusten nu till sommaren och kika in där. Där fanns en tjej som hette Sandra, hon var inte bara snygg utan även väldigt trevlig. Var finns hon nu?

    SvaraRadera
  5. I dag er Valhall under rivning...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.