Esso i Håby

Flygfotografen på den äldre bilden har haft världens flyt vi fototillfället. Mer ruljans vid en mack kan man knappast önska som mack och motellspanare. :-)
När jag för några år sedan fotograferade den nu f.d. Essomacken kunde man ännu se att det hade varit en mack.

När jag på dagens tur ut till Hamburgsund körde av och tog den gamla E6/Rikstvåan förbi Munkedal och Håby hann jag köra förbi platsen innan jag reflekterade att inte ens byggnaden fanns kvar numera. Så nu finns bara bilderna kvar.
Ännu en gång visar det hur viktigt det är att fotodokumentera.
Den första bilden kommer från boken K-spaning från ovan av Göran Willis

Kommentarer

  1. Det må ha hendt nylig, for jeg var der i sommer og da sto alt sammen der, men bygningen begynte og bli sliten..Trist sorti!

    SvaraRadera
  2. Ja jag blev väldigt överraskad. Tyckte inte att huset var speciellt dåligt heller.

    SvaraRadera
  3. Så var allt ett minne blott...

    SvaraRadera
  4. Alla hus på den sidan vägen är inlösta för ett framtida köpcentrum..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.