Rämjes Musik i Strömstad


Denna skiv och musikaffär finns alltid i minnet. En sommar kanske 1973-74 stegade jag in här för att som alltid på den tiden i varje "ny" stad kolla in skivaffärerna efter Elvis Presley plattor. I singel & EP facket hittade jag en bunt med Elvis EP/singlar som hade sitt ursprung 10-15 år tillbaka med originalomslag. Det där lyckoruset jag kände då kommer jag ihåg ännu, det svåra var bara att välja vilka jag skulle köpa, för jag hade väl inte råd med mer än ett par tre stycken.

Kommentarer

  1. Herlig...Den butikken har jeg kjørt forbi mange ganger..og tenkt..Her skulle jeg tatt noen bilder, men det var du som gjorde det, flott. Har du tatt noen inne?

    SvaraRadera
  2. Nej det blev inte tillfälle i måndags.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer