Motell Margrethehus i Gränna

Kanske mer känt som Highway Motor Inn. Där väg 133 kommer ut på E4:an vid Gränna ligger detta övergivna Motell och Färdshus. Med konkurrens från närbelägna Esso Taverna och Gyllene Uttern var kanske inte läget det bästa trots att man nog såg det ganska bra från E4:an. Jag har fikat där en gång för länge sedan :-) Men under namnet Submarine blev det ett riktigt populärt disco under 80-talet och framåt.



Fototillfälle oktober 2009
del av textfakta: Lennart Lindberg

Kommentarer

  1. Enligt Nynäs stationsförteckning från 1980 ska det ha legat en Nynäs-mack i anslutning till Highway Inn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget spår av någon mack vad jag kunde se.

      Radera
  2. Är intresserad av en uppdatering om denna fastighet. Finns den kvar? Står den tom? Fortsätter den att förfalla med tiden? Stanna gärna till och uppdatera om du har vägarna förbi eller om någon i närheten vet nåt mer - svara gärna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa Anonym
      Annars kan Anonym göra som jag gjorde när jag ville dokumentera mackar och motell under den tid jag var "inne" i detta, dvs resa 30-40 mil och kolla upp och fota av det som fångade mitt intresse. ;-)

      Sist jag reste förbi på E4:an (Juni 2015) stod den tillsynes kvar så som när jag fotade den 2009.

      Radera
  3. Den står fortfarande kvar. Behöver underhåll
    Det har funnits en mack här med olika bensinmärken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns fortfarande kvar, tråkigt att det förfaller. Där har man tillbringat många discokvällar, r det hette Submarine. 3våningsdisco. Bästa stället!

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer